Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Krvavé noviny do každé rodiny

Několikrát jsem zaslechl úvahu, jak je asi trafikantovi mezi těmi všemi usekanými hlavami, rozpáranými prostitutkami, vytunelovanými firmami a kreativní českou politikou, jimiž denně zdobí svůj (svato)stánek. Jak? Jako doma, přece! Tedy nejlíp.

Láska (i k domovu) je, jak známo, především dítětem zvyku, šílenství zamilovaných je luxus. Stačí poránu otevřít oblíbený národní list: PEDOFIL: DVACET CHLAPCU ZNEUŽIL VE VRÁTNICI, KAPLICKÉHO RODINA: NEMÁME HO KAM POHŘBÍT, DRACULA HULKA SI MEČEM ROZŘÍZL RUKU, 17 LET V KÓMATU! TEĎ SMÍ ZEMŘÍT... PSAL TEXTY GOTTOVI, TEĎ SE KVULI SEXU OBĚSIL... Ano, tady a jen tady chci i já žít! Zvykl jsem si, cítím se jak štika v rybníce.

A nemusím být zrovna trafikant. Pokud si někdo stěžuje, že za týden v televizi spatří stovku mrtvol, pak mohu říci jen jedno: "Važte si té příležitosti. Takové štěstí patolog nemá, i kdyby se rozkrájel skalpelem."

Opravdu, zvykl jsem si a novinových titulků se nebojím. Ve skutečnosti není nic anonymnějšího než jahoda v košíku jahod, mizerný politik v mizerném senátu, mrtvola v přeplněné márnici - a je opravdu jedno, zda uvádíte jména nebo ne... Kdo je opravdu k nepřehlédnutí?

Dívka s kytkou na dálnici. Labuť v kurníku. Brambora mezi jahodami. Slušný politik (co takhle udělat anketu - našel by se alespoň jeden?).

Ve slavné švýcarské filmové detektivce Stalo se za bílého dne (staré víc jak čtyřicet let) uvidíte jedno zabité dítě a jednoho vyšinutého vraha mezi desítkami úplně normálních lidí. Celou dobu vám běží mráz po zádech. Zapnete si televizi a nudíte se nad hromadami mrtvol...

Proč?

Protože nevěříte jejím příběhům (na rozdíl od příběhu té dívky z dálnice). To je asi tak všechno. A ještě bych chtěl dodat, že nejde napsat "Byla to hrůza." Napište to tak, abych se opravdu bál. Už proto, že nebát se lumpů je nebezpečné.

Na závěr trocha poezie. Báseń se jmenuje "Píseň té zabité". Napsal ji přesně před osmdesáti lety (pod šifrou F) sloupkař Lidových novin coby reakci na to, jak tehdy informoval bulvár o vraždě známé pražské prostitutky:

 

Já jsem ta holka zabitá

co bez masa našli a tváře

takový lustmord není jen pro vrahy

ten je i pro čtenáře

 

Já jsem ta holka, co sloužila

co sloužila pro zábavu

zaživa tak, jak o mně je psáno

po smrti zadarmo davu

 

Taková fešanda jako já

není jen pro jednoho

ale těch kunčoftů po smrtï

i mně bylo trochu mnoho

 

Já znala šoférů, já znala pánů

kolik, už nepovím

a když mě zabili, vzali mě do party

frajeři od novin

 

Ba jeden fešáček reportér

mou rakev si otevřít dal

ale že mrtví se neumí chovat

zbledl a roha vzal

 

A já se na něj chtěla usmát

za jeho pozornost jemnou

já na něj chtěla zavolat:

Blonďáčku, šel spát se mnou!

Autor: jan mach | středa 4.2.2009 13:16 | karma článku: 30,84 | přečteno: 5394x
  • Další články autora

jan mach

Když umře táta

Dlouho jsem nepsal, protože to, o co jsem se pokoušel, nestálo za nic. Nevěděl jsem, proč se to děje, a nakonec mi zbyla jediná odpověď - potřeboval jsem se vyrovnat se smrtí otce, který zemřel koncem června, pár dnů před svými osmdesátinami. Na jiný důvod jsem nepřišel.

11.10.2010 v 18:50 | Karma: 25,72 | Přečteno: 2204x | Diskuse| Ostatní

jan mach

Měla jsi pravdu, babi, Jágr má srdce!

Má babička Marie Šárová, dentistka z Přívor u Mělníka, fandila celý život hokeji. Vydrželo jí to do pětadevadesáti let. Před televizní obrazovkou nesedávala jen při olympiádě nebo mistrovství světa. Nevynechala ani jeden ligový přenos.

24.5.2010 v 12:30 | Karma: 47,94 | Přečteno: 19015x | Diskuse| Ostatní

jan mach

Nejhorší apríl Fidela Castra

Vím, že už je po Aprílu, ale Kubánci ten pokažený Fidelův oslavují už druhý měsíc a skončí s tím až v říjnu. Je třeba dodat, že jsou to Kubánci na Miami. Evropa si ono výročí připomíná na různých místech, ale u nás nikdo. Možná proto, že je to všechno méně efektní, než se nechat vystavit v kleci na Václaváku převlečen za kubánského politického vězně, čehož jsme také byli svědky.

14.5.2010 v 15:40 | Karma: 22,62 | Přečteno: 1762x | Diskuse| Ostatní

jan mach

Tys tu ale dlouho nebyl, ty kluku ušatej!

Tohle je, ve vzrušené předvolební době, vzpomínka na šéfa hospody z Hamrsek (Hamrů) u Železného Brodu. Každého, kdo k němu přišel poprvé, vítal podobně: "Ty kluku ušatej, brejlatej, plešatej, zubatej..!" - podle okolností.

12.5.2010 v 16:00 | Karma: 17,10 | Přečteno: 1615x | Diskuse| Ostatní

jan mach

Zakázat KSČM by byla chyba

Proč si to myslím? Nenasbírají ve volbách víc jak 12 procent hlasů a jsem přesvědčen, že se jim to nepovede ani v těch příštích.

11.5.2010 v 11:35 | Karma: 12,77 | Přečteno: 1367x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Europoslanci prodloužili volný obchod s Ukrajinou, unijní farmáře více ochrání

23. dubna 2024  13:03

Europoslanci schválili prodloužení volného obchodu s Ukrajinou, ovšem s kroky k vyšší ochraně...

Exposlanec ODS Šťastný, lékař bývalého prezidenta, se pokouší za ANO o návrat

23. dubna 2024  12:26,  aktualizováno 

Pražské ANO ve středu rozhodne, zda zkusí vrátit do nejvyšších pater politiky Borise Šťastného,...

Začaly vypovídat poškozené. Vyslechnout si je Cimický k soudu nepřišel

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  12:47

V případu psychiatra Jana Cimického, který čelí obžalobě z několika znásilnění a desítek případů...

Jste pryč, když jiní umírají? Ukrajinci v branném věku přišli o konzulární služby

23. dubna 2024  12:37

Ukrajina přestala poskytovat konzulární služby ukrajinským občanům v branném věku, kteří pobývají v...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3568x
Ačkoli už nejsem novinář, píšu dál. Má úplně poslední kniha se jmenuje PŘIŠÍVAČKA UŠÍ a jsou to příběhy s tajemstvím.

Seznam rubrik