Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem díky blogování nepřišel o hlavu

Před pěti lety to se mnou seklo. Ležel jsem napojený na spoustu přístrojů na JIPce a doktorka, která sledovala monitor ukazující můj hrozivě stoupající tlak (200/300), pravila kolegyni: "Do rána umře." Věděl jsem, že neumřu, ale netušil jsem, jak těžký pro mě bude život s léky.

Nejen že jsem po nich stále spal (spánek bylo to, nač jsem se z celého dne těšil nejvíc a usínal jsem v těch nejnemožnějších situacích), ale nemyslelo mi to. Nemyslelo mi to, myslím, hlavně proto, že některé z těch léků byly takzvaně "na nervy" - to abych se nerozčílil a nepraskla mi aorta ještě dřív, než se od ní očekává (na ni mám samozřejmě jiné prášky).

Teoreticky bych vlastně vůbec nemusel poznat, jak moc mi to nemyslí - bohužel to poznali jiní. A protože jejich život se mnou byl stále těžší, dávali mi to čím dál víc najevo, ale já je příliš nechápal...

Kdy mi to došlo?

Přečetl jsem si s odstupem několika dnů svůj vlastní text (recenzi výstavy) a najednou jsem si uvědomil, jak mimořádně je pitomý. Upřímně řečeno - neuměl jsem se pomalu ani podepsat.

A tak jsem začal trénovat psaní (nikoliv podpisů), ale veršů, což je těžké... a účinné. Tak třeba (aktuální při volební kampani):

CHLADNA Z RÁNA

Z trnových korun akátů kape na dlažbu ráno

v ulici stojí kontejner s nákladem růžové mlhy

lepiči plakátů plni barokní něhy

trhají hlavy svatým s očima pirátů

Slyším tlouci tvé srdce, Svatá Anno!

Trénoval jsem tak svou vlastní hlavu, aby jí to konečně myslelo. Poněvadž jsem ovšem původní profesí novinář, nestačilo mi, že ony (samozřejmě čím dál lepší) verše obdivují dámy, kterým jsem je recitoval. Potřeboval jsem širší odezvu - tak jako v novinách. Co s tím? Dcera mi poradila, že na iDNES najdu něco, čemu se říká blog...

Stručně řečeno, ten blog mi zachránil hlavu a přivedl mě zpátky do života. A pokud jem se na iDNES odmlčel, bylo to proto, že jsem psal (opět) knihu. Je z Kuby (kde jsem kdysi žil a také pracoval), jmenuje se S ÚCTOU A LÁSKOU... MILAGROS a není jen o kubánských prostitutkách a žralocích (což jsem o ní četl v jednom jinak velmi hezkém článku), ale i o láskách, kterým nepřáli Fidel Castro a spol.

Bez svého blogu mach.blog.iDNES.cz bych to ovšem nedokázal. A bez jeho čtenářů take ne. Děkuju. Honza Mach

Autor: jan mach | středa 5.5.2010 15:48 | karma článku: 18,64 | přečteno: 1427x
  • Další články autora

jan mach

Když umře táta

Dlouho jsem nepsal, protože to, o co jsem se pokoušel, nestálo za nic. Nevěděl jsem, proč se to děje, a nakonec mi zbyla jediná odpověď - potřeboval jsem se vyrovnat se smrtí otce, který zemřel koncem června, pár dnů před svými osmdesátinami. Na jiný důvod jsem nepřišel.

11.10.2010 v 18:50 | Karma: 25,72 | Přečteno: 2204x | Diskuse| Ostatní

jan mach

Měla jsi pravdu, babi, Jágr má srdce!

Má babička Marie Šárová, dentistka z Přívor u Mělníka, fandila celý život hokeji. Vydrželo jí to do pětadevadesáti let. Před televizní obrazovkou nesedávala jen při olympiádě nebo mistrovství světa. Nevynechala ani jeden ligový přenos.

24.5.2010 v 12:30 | Karma: 47,94 | Přečteno: 19015x | Diskuse| Ostatní

jan mach

Nejhorší apríl Fidela Castra

Vím, že už je po Aprílu, ale Kubánci ten pokažený Fidelův oslavují už druhý měsíc a skončí s tím až v říjnu. Je třeba dodat, že jsou to Kubánci na Miami. Evropa si ono výročí připomíná na různých místech, ale u nás nikdo. Možná proto, že je to všechno méně efektní, než se nechat vystavit v kleci na Václaváku převlečen za kubánského politického vězně, čehož jsme také byli svědky.

14.5.2010 v 15:40 | Karma: 22,62 | Přečteno: 1762x | Diskuse| Ostatní

jan mach

Tys tu ale dlouho nebyl, ty kluku ušatej!

Tohle je, ve vzrušené předvolební době, vzpomínka na šéfa hospody z Hamrsek (Hamrů) u Železného Brodu. Každého, kdo k němu přišel poprvé, vítal podobně: "Ty kluku ušatej, brejlatej, plešatej, zubatej..!" - podle okolností.

12.5.2010 v 16:00 | Karma: 17,10 | Přečteno: 1615x | Diskuse| Ostatní

jan mach

Zakázat KSČM by byla chyba

Proč si to myslím? Nenasbírají ve volbách víc jak 12 procent hlasů a jsem přesvědčen, že se jim to nepovede ani v těch příštích.

11.5.2010 v 11:35 | Karma: 12,77 | Přečteno: 1367x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3568x
Ačkoli už nejsem novinář, píšu dál. Má úplně poslední kniha se jmenuje PŘIŠÍVAČKA UŠÍ a jsou to příběhy s tajemstvím.

Seznam rubrik